Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. R.: LR Ekonomikas ministrija, 2008. - Latvijas Nacionālais terminoloģijas portāls

Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. R.: LR Ekonomikas ministrija, 2008.

Vārdnīcā ietverti vairāk nekā 2000 tūrisma un viesmīlības nozares praksē un teorijā lietoto terminu, to skaidrojumi latviešu valodā un terminu ekvivalenti angļu, vācu un krievu valodā.

Grupa: Valsts valodas centrs

Nozare: Viesmīlība. Pakalpojumi. Tūrisms. Mājsaimniecība

lv
tūrisma ienākumu multiplikators
Definīcija:
Ekonomisks rādītājs, kas raksturo, kā ārvalstu tūristu iztērētā nauda veic apriti konkrētajā valstī un kāda daļa no tās aizplūst uz citām valstīm. Attīstītām valstīm tas svārstās no 1 līdz 2. Tūrisma ienākuma multiplikatora vērtība 2 norāda, ka 1 iztērētā naudas vienība valstī gada laikā rada 2 reizes lielākus ienākumus (tūrisma nozarē nodarbinātie daļu darba algas izdod par citām precēm un pakalpojumiem). Attīstības valstīm tūrisma ienākumu multiplikators parasti ir zemāks par 1. Tūrisma ienākuma multiplikatora vērtība 0.5 norāda, ka līdzekļu noplūdes dēļ (maksa par importētajām precēm un pakalpojumiem) attiecīgā valsts no tūrista iztērētās 1 naudas vienības saņems tikai pusi.
Sk. arī tūrisma ienākumu daudzkāršošana; noplūde; noplūde tūrisma ekonomikā

ru
эффект мультипликатора, коэффициент дохода
de
der Multiplikator der Einkommen
en
income multiplicator

Kolekcija: Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. R.: LR Ekonomikas ministrija, 2008.

Nozare:  Viesmīlība. Pakalpojumi. Tūrisms. Mājsaimniecība

Apstiprināts: 01.01.2008.

Veidosim 21. gadsimta latviešu valodu visi kopā.

Iesaisties terminrades procesā – iesaki, komentē, balso!

Iesaistīties terminradē