tirgus segmentācija - Latvijas Nacionālais terminoloģijas portāls

Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. R.: Zinātne, 2000.

Šī ekonomikas terminu vārdnīca ir līdz šim lielākais šāds ekonomikas terminu apkopojums latviešu valodā: tajā iekļauti 4478 plašāk lietotie ekonomikas, informātikas un dažu citu zinātņu nozaru termini un terminoloģiskie vārdu savienojumi, kā arī virkne citu ekonomikas jomā biežāk sastopamu vārdu.

Grupa: Valsts valodas centrs

Nozare: Ekonomika. Finanses

ru
сегментация рынка
fr
segmentation du marché
de
Marktsegmentierung
en
market segmentation
lv
tirgus segmentācija
tirgus segmentēšana
Definīcija:
Tirgus sadalīšana noteiktās pircēju grupās jeb tirgus segmentos. Katrai grupai var būt nepieciešamas īpašas preces un konkrēti tirgvedības pasākumi. Patēriņa preču tirgū Δ parasti notiek pēc šādām pazīmēm: 1) pēc ģeogrāfiskās pazīmes (valsts, pilsētas lielums, klimats u. c.); 2) pēc psiholoģiskās un sociālās pazīmes (sabiedriskie slāņi, personības tips u. c.); 3) pēc pircēju rīcības kritērijiem (pirkšanas motivācija, klienta statuss, attieksme pret preci u. c.); 4) pēc demogrāfiskās pazīmes (vecums, dzimums, ienākumu līmenis, izglītība, reliģiskā pārliecība u. c.). Ražošanas resursu tirgū Δ parasti notiek pēc ģeogrāfiskās pazīmes, pircēju rīcības kritērijiem u. c. Δ mērķis ir tirgus iepazīšana, lai uzņēmums varētu noteikt preču ražošanas stratēģiju un taktiku, kā arī plānot atbilstošus tirgvedības pasākumus.

Kolekcija: Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. R.: Zinātne, 2000.

Nozare:  Ekonomika. Finanses

Apstiprināts: 01.01.2000.

Veidosim 21. gadsimta latviešu valodu visi kopā.

Iesaisties terminrades procesā – iesaki, komentē, balso!

Iesaistīties terminradē