Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca
"Izglītības terminu skaidrojošo tiešsaistes vārdnīcu” izstrādājis autoru kolektīvs, ko veido pētnieku grupa no Liepājas Universitātes, Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes profesores Diānas Laivenieces vadībā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas pasūtījuma ESF projektā “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide” (2021–2023). Vārdnīcā ir 3000 šķirkļu ar terminu skaidrojumiem un tulkojumiem angļu, vācu, franču un krievu valodā. Šķirkļiem var būt pievienoti lietojuma piemēri, izmantotie avoti un norādes par saistību ar citiem terminiem. Terminu atlases pamatā ir nozares jēdzieniskās sistēmas aptvērums četros blokos: izglītības politika un vadība jeb institucionālais aspekts, izglītības aktori jeb personības aspekts, izglītības zinātne jeb akadēmiskais aspekts, pedagoģija jeb izglītības prakses aspekts. Vārdnīcas izstrādes laikā autoru kolektīvs sadarbojies un konsultējies ar IZM ekspertiem un Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisiju.
Grupa: Kultūras informāciju sistēmu centrs
Nozare: Izglītība. Māksla. Kultūra
Konteksts: [..] sociālās identitātes veidošanās [..]
Konteksts: [..] sociālā adaptācija, sociālā atbildība, sociālā atstumtība, sociālā atsvešinātība, sociālā audzināšana, sociālā grupa, sociālā ielaistība, sociālā institūcija, sociālā integrācija, sociālā kompetence, sociālā korekcija, sociālā kustība, sociālā loma, sociālā mācīšanās, sociālā mijiedarbība, sociālā pašizolācija, sociālā pedagoģija, sociālā piederība, sociālā prasme, sociālā riska grupa, sociālā un pilsoniskā mācību joma, sociālā vide, sociālais atbalsts (1) (2), sociālais darbinieks, sociālais darbs, sociālais kapitāls, sociālais pedagogs [..]
Kolekcija: Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca
Nozare: Izglītība. Māksla. Kultūra