SOLO taksonomija - Latvijas Nacionālais terminoloģijas portāls

Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca

"Izglītības terminu skaidrojošo tiešsaistes vārdnīcu” izstrādājis autoru kolektīvs, ko veido pētnieku grupa no Liepājas Universitātes, Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes profesores Diānas Laivenieces vadībā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas pasūtījuma ESF projektā “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide” (2021–2023). Vārdnīcā ir 3000 šķirkļu ar terminu skaidrojumiem un tulkojumiem angļu, vācu, franču un krievu valodā. Šķirkļiem var būt pievienoti lietojuma piemēri, izmantotie avoti un norādes par saistību ar citiem terminiem. Terminu atlases pamatā ir nozares jēdzieniskās sistēmas aptvērums četros blokos: izglītības politika un vadība jeb institucionālais aspekts, izglītības aktori jeb personības aspekts, izglītības zinātne jeb akadēmiskais aspekts, pedagoģija jeb izglītības prakses aspekts. Vārdnīcas izstrādes laikā autoru kolektīvs sadarbojies un konsultējies ar IZM ekspertiem un Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisiju.

Grupa: Kultūras informāciju sistēmu centrs

Nozare: Izglītība. Māksla. Kultūra

lv
SOLO taksonomija

Konteksts: [..] izpratne (1) (2), līmenis, sistēma, taksonomija, vērtēšana [..]

Definīcija:
Hierarhiska sistēma, ko izmanto vērtēšanai, lai ar tās palīdzību klasificētu un vērtētu mācību satura izpratnes dziļumu. SOLO taksonomija norāda, cik elementu un cik dažādu attiecību starp elementiem jāizmanto, lai sasniegtu izvirzīto mērķi. Tādējādi SOLO taksonomija atspoguļo virzību no virspusējas mācīšanās uz mācīšanos iedziļinoties. Taksonomijā ir pieci izpratnes līmeņi: 0. līmenis apzīmē nekompetenci,  līmenis – vienstrukturālu izpratni, t. i., indivīda sapratni par vienu būtisku mācību satura elementu;  līmenis – daudzstrukturālu izpratni, t. i., izpratni par vairākiem būtiskiem mācību satura elementiem, neveidojot starp tiem sasaisti;  līmenis – sistēmisku izpratni, t.i., izpratni par vairākiem būtiskiem elementiem, starp kuriem indivīds ir izveidojis saistījumu;  līmenis – abstraktu izpratni, t. i., sistēmā saistītos būtiskos mācību satura elementus indivīds spēj vispārināt un veidot to izmantojuma pārnesi uz jaunām situācijām. Abreviatūra SOLO atšifrējama kā Structure of Observed Learning Outcome ‘novērotā mācīšanās rezultāta struktūra’.
en
Structure of Observed Learning Outcome (SOLO)
fr
structure des résultats d’apprentissage observés (SRAO)

Dzimte: femine

de
SOLO-Taxonomie

Dzimte: femine

ru
SOLO-таксономия

Kolekcija: Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca

Nozare:  Izglītība. Māksla. Kultūra

Veidosim 21. gadsimta latviešu valodu visi kopā.

Iesaisties terminrades procesā – iesaki, komentē, balso!

Iesaistīties terminradē