Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca
"Izglītības terminu skaidrojošo tiešsaistes vārdnīcu” izstrādājis autoru kolektīvs, ko veido pētnieku grupa no Liepājas Universitātes, Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes profesores Diānas Laivenieces vadībā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas pasūtījuma ESF projektā “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide” (2021–2023). Vārdnīcā ir 3000 šķirkļu ar terminu skaidrojumiem un tulkojumiem angļu, vācu, franču un krievu valodā. Šķirkļiem var būt pievienoti lietojuma piemēri, izmantotie avoti un norādes par saistību ar citiem terminiem. Terminu atlases pamatā ir nozares jēdzieniskās sistēmas aptvērums četros blokos: izglītības politika un vadība jeb institucionālais aspekts, izglītības aktori jeb personības aspekts, izglītības zinātne jeb akadēmiskais aspekts, pedagoģija jeb izglītības prakses aspekts. Vārdnīcas izstrādes laikā autoru kolektīvs sadarbojies un konsultējies ar IZM ekspertiem un Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisiju.
Grupa: Kultūras informāciju sistēmu centrs
Nozare: Izglītība. Māksla. Kultūra
Konteksti:
[..] studiju nobeiguma darba, referāta, pētījuma u. tml. konstruktīva kritika ne tikai norāda uz kļūdām un trūkumiem, bet arī sniedz ieteikumus, kā tos novērst [..]
Avots:
[..] konstruktīva pieeja skolēnu uzvedības problēmu risināšanai paredz sistēmisku darbību kompleksu [..]
Avots:
[..] lai lēmums būtu konstruktīvs, tiek uzklausīti dažādi viedokļi, neizraisot konfrontāciju, bet panākot sapratni kopīgā mērķa sasniegšanā [..]
Avots:
Dzimte: femine
Kolekcija: Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca
Nozare: Izglītība. Māksla. Kultūra