konverģentā domāšana - Latvijas Nacionālais terminoloģijas portāls

Izglītības terminu vārdnīca

Izglītības terminu skaidrojošo tiešsaistes vārdnīcu” izstrādājis autoru kolektīvs, ko veido pētnieku grupa no Liepājas Universitātes, Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes profesores Diānas Laivenieces vadībā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas pasūtījuma ESF projektā “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide” (2021–2023). Vārdnīcā ir 3000 šķirkļu ar terminu skaidrojumiem un tulkojumiem angļu, vācu, franču un krievu valodā. Šķirkļiem var būt pievienoti lietojuma piemēri, izmantotie avoti un norādes par saistību ar citiem terminiem. Terminu atlases pamatā ir nozares jēdzieniskās sistēmas aptvērums četros blokos: izglītības politika un vadība jeb institucionālais aspekts, izglītības aktori jeb personības aspekts, izglītības zinātne jeb akadēmiskais aspekts, pedagoģija jeb izglītības prakses aspekts. Vārdnīcas izstrādes laikā autoru kolektīvs sadarbojies un konsultējies ar IZM ekspertiem un Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisiju.

Grupa: Kultūras informāciju sistēmu centrs

Nozare: Izglītība. Māksla. Kultūra

lv
konverģentā domāšana

Konteksts: [..] diverģentā domāšana, domāšanas veids, izziņa [..]

Definīcija:
Domāšanas veids, kas balstās uz analītisku izziņu. Konverģentā domāšana tiek virzīta uz vienu konkrētu (pareizu) problēmas risinājuma iespēju. Konverģentā domāšana saistās ar loģisko, racionālo pieeju, izmantojot formulas, paraugus, kārtulas, likumus, algoritmus. Šīs domāšanas rezultāts ir precīzs, pārbaudāms atšķirībā no diverģentās domāšanas rezultāta, kas ir radošs risinājums.
en
convergent thinking
fr
pensée convergente

Dzimte: femine

de
konvergentes Denken

Dzimte: neuter

ru
конвергентное мышление
обобщающее мышление

Kolekcija: Izglītības terminu vārdnīca

Nozare:  Izglītība. Māksla. Kultūra

Veidosim 21. gadsimta latviešu valodu visi kopā.

Iesaisties terminrades procesā – iesaki, komentē, balso!

Iesaistīties terminradē