Izglītības terminu vārdnīca - Latvijas Nacionālais terminoloģijas portāls

Izglītības terminu vārdnīca

Izglītības terminu skaidrojošo tiešsaistes vārdnīcu” izstrādājis autoru kolektīvs, ko veido pētnieku grupa no Liepājas Universitātes, Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes profesores Diānas Laivenieces vadībā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas pasūtījuma ESF projektā “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide” (2021–2023). Vārdnīcā ir 3000 šķirkļu ar terminu skaidrojumiem un tulkojumiem angļu, vācu, franču un krievu valodā. Šķirkļiem var būt pievienoti lietojuma piemēri, izmantotie avoti un norādes par saistību ar citiem terminiem. Terminu atlases pamatā ir nozares jēdzieniskās sistēmas aptvērums četros blokos: izglītības politika un vadība jeb institucionālais aspekts, izglītības aktori jeb personības aspekts, izglītības zinātne jeb akadēmiskais aspekts, pedagoģija jeb izglītības prakses aspekts. Vārdnīcas izstrādes laikā autoru kolektīvs sadarbojies un konsultējies ar IZM ekspertiem un Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisiju.

Grupa: Kultūras informāciju sistēmu centrs

Nozare: Izglītība. Māksla. Kultūra

lv
funkcionālais modelis

Konteksts: [..] funkcionāls, modelēšana, modelis (1), sistēma [..]

Definīcija:
Modeļa veids, kurā shematiski attēlota sistēma, piemēram, process, atklājot ne tikai, kā procesa komponenti ir savstarpēji loģiski saistīti, bet arī – kāpēc, kādas funkcijas tie pilda un kā mijiedarbojas, lai sasniegtu noteiktu rezultātu. Izglītībā funkcionālo modeli var izmantot, piemēram, lai izveidotu personalizētu mācību programmu, izglītības guvēju snieguma vērtēšanas sistēmu, mācību resursu sistēmu.
en
functional model
fr
modèle fonctionnel

Dzimte: masculine

de
funktionales Modell

Dzimte: neuter

ru
функциональная модель

Kolekcija: Izglītības terminu vārdnīca

Nozare:  Izglītība. Māksla. Kultūra

Veidosim 21. gadsimta latviešu valodu visi kopā.

Iesaisties terminrades procesā – iesaki, komentē, balso!

Iesaistīties terminradē