Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. R.: LR Ekonomikas ministrija, 2008. - Latvijas Nacionālais terminoloģijas portāls

Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. R.: LR Ekonomikas ministrija, 2008.

Vārdnīcā ietverti vairāk nekā 2000 tūrisma un viesmīlības nozares praksē un teorijā lietoto terminu, to skaidrojumi latviešu valodā un terminu ekvivalenti angļu, vācu un krievu valodā.

Grupa: Valsts valodas centrs

Nozare: Viesmīlība. Pakalpojumi. Tūrisms. Mājsaimniecība

de
der Rabatt
en
discount
ru
скидка
lv
atlaide
Definīcija:
1. Cenu politikas instruments, kurš pieļauj standarta cenu elastīgu piemērošanu atbilstīgi tirgus situācijai. Atlaides tiek piemērotas savlaicīgiem vai avansējošiem preču un pakalpojumu pircējiem, mazumtirgotājiem ar lielu apgrozījuma apjomu, starpniekiem — klientu piegādātājiem u. c.
2. Starpība starp pamatcenu un atlaižu sistēmas ietvaros klienta samaksāto cenu. Tūrisma uzņēmumi piedāvā dažādas atlaides: sezonas, grupu, ģimeņu, klientiem ar speciālām vajadzībām, pēdējā brīža, pirmās izvēles, jaunuma, vienošanās, pēc apjoma, akciju atlaides u. c.
Sk. arī atlaižu sistēma

Kolekcija: Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. R.: LR Ekonomikas ministrija, 2008.

Nozare:  Viesmīlība. Pakalpojumi. Tūrisms. Mājsaimniecība

Apstiprināts: 01.01.2008.

Veidosim 21. gadsimta latviešu valodu visi kopā.

Iesaisties terminrades procesā – iesaki, komentē, balso!

Iesaistīties terminradē