Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. R.: LR Ekonomikas ministrija, 2008. - Latvijas Nacionālais terminoloģijas portāls

Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. R.: LR Ekonomikas ministrija, 2008.

Vārdnīcā ietverti vairāk nekā 2000 tūrisma un viesmīlības nozares praksē un teorijā lietoto terminu, to skaidrojumi latviešu valodā un terminu ekvivalenti angļu, vācu un krievu valodā.

Grupa: Valsts valodas centrs

Nozare: Viesmīlība. Pakalpojumi. Tūrisms. Mājsaimniecība

en
client
de
der Kunde / der Klient
ru
клиент
lv
klients
Definīcija:
1. Pakalpojumu vai preču pircējs, pasūtītājs, kas izmanto kādas iestādes, uzņēmuma vai organizācijas piedāvājumu.
2. Fiziska vai juridiska persona, kas saņem tūrisma pakalpojumu vai pērk to trešās personas interesēs. Klientus iedala: 1) pēc to attieksmes pret piedāvātajiem pakalpojumiem: vienreizēji, pastāvīgi, klientu programmas dalībnieki, ar speciālām vajadzībām u. c.; 2) pēc vecuma un ģimenes stāvokļa: skolēni, jaunieši, studenti, ekonomiski aktīvie, pensionāri, ģimenēs ar bērniem u. c.; 3) pēc pakalpojumu izvēles un samaksas veicēja: individuāli, grupas, mazās grupas, kooperatīvie, sociālie, VIP u. c.; 4) pēc motivācijas: aktīvās un pasīvās atpūtas, pasākumu, izstāžu, konferenču u. c.; 5) pēc pastāvīgās dzīves vietas un tautības; pēc ieradumiem un tradīcijām utt.

Kolekcija: Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. R.: LR Ekonomikas ministrija, 2008.

Nozare:  Viesmīlība. Pakalpojumi. Tūrisms. Mājsaimniecība

Apstiprināts: 01.01.2008.

Veidosim 21. gadsimta latviešu valodu visi kopā.

Iesaisties terminrades procesā – iesaki, komentē, balso!

Iesaistīties terminradē