Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. R.: LR Ekonomikas ministrija, 2008.
Vārdnīcā ietverti vairāk nekā 2000 tūrisma un viesmīlības nozares praksē un teorijā lietoto terminu, to skaidrojumi latviešu valodā un terminu ekvivalenti angļu, vācu un krievu valodā.
Grupa: Valsts valodas centrs
Nozare: Viesmīlība. Pakalpojumi. Tūrisms. Mājsaimniecība
en
service quality
de
die Dienstleistungsqualität
ru
качество услуг, качество обслуживания
lv
pakalpojuma kvalitāte
Definīcija:
Pakalpojuma pazīmes un īpašības, kuras apmierina patērētāja vajadzības, kā arī pakalpojuma trūkumu / nepilnību neesība. Izšķir dažādus pakalpojuma kvalitātes aspektus, piemēram, tehniskā kvalitāte var izpausties kā pakalpojuma apjoms kāda uzņēmuma produktā, to kvalitātes standarts (viesnīcas kategorija, vietas klase lidmašīnā), estētiskā kvalitāte (materiālu, formu, krāsu, gaismas, skaņas atbilstība noteiktām ideālajām normām), sociālā kvalitāte (īpašnieka vai pakalpojumu sniedzēja sabiedriskais prestižs), socioekoloģiskā kvalitāte (tūrisma produkta nekaitīgums apkārtējai ekoloģiskajai un sociālajai videi), savukārt funkcionālā jeb interaktīvā kvalitāte izpaužas veidā, kā pakalpojums tiek sniegts: attiecībās starp klientu un pakalpojumu sniedzēju (draudzīgums, laipnība), atmosfērā, kādu uzņēmumā rada personāls un pārējie klienti, kā pakalpojumu sniegšanas norise laikā (pakalpojumu secība, gaidīšanas laiks), kā pakalpojumu piedāvāšanas vietas sasniegšanai nepieciešamie resursi.
Kolekcija: Tūrisma un viesmīlības terminu skaidrojošā vārdnīca. R.: LR Ekonomikas ministrija, 2008.
Nozare: Viesmīlība. Pakalpojumi. Tūrisms. Mājsaimniecība
Apstiprināts: 01.01.2008.