oligopols - Latvijas Nacionālais terminoloģijas portāls

Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. R.: Zinātne, 2000.

Šī ekonomikas terminu vārdnīca ir līdz šim lielākais šāds ekonomikas terminu apkopojums latviešu valodā: tajā iekļauti 4478 plašāk lietotie ekonomikas, informātikas un dažu citu zinātņu nozaru termini un terminoloģiskie vārdu savienojumi, kā arī virkne citu ekonomikas jomā biežāk sastopamu vārdu.

Grupa: Valsts valodas centrs

Nozare: Ekonomika. Finanses

fr
oligopole
de
Oligopol
en
oligopoly
lv
oligopols
Definīcija:
Tirgus forma — stāvoklis kādu preču vai pakalpojumu tirgū, ja tajā piedāvājumu pārstāv dažas lielas firmas, kuru starpā pastāv necenu konkurence. Δ sāka veidoties 19. gs. beigās un 20. gs. sākumā un mūsdienās ir raksturīgs daudzām attīstīto valstu ekonomikas nozarēm (piem., ASV automobiļu ražošanas tirgū valda t.s. lielā trijotne — “General Motors Corporation”, “Ford Motor Company” un “Chrysler”). Lai sasniegtu savus mērķus, nozarē valdošie lielie uzņēmumi organizē dažādas savstarpējas vienošanās, kas bieži ir slepenas. Šādu vienošanos rezultātā Δ var pārvērsties par monopolu.
ru
олигополия

Kolekcija: Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. R.: Zinātne, 2000.

Nozare:  Ekonomika. Finanses

Apstiprināts: 01.01.2000.

Veidosim 21. gadsimta latviešu valodu visi kopā.

Iesaisties terminrades procesā – iesaki, komentē, balso!

Iesaistīties terminradē