stratēģiskā plānošana - Latvijas Nacionālais terminoloģijas portāls

Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. R.: Zinātne, 2000.

Šī ekonomikas terminu vārdnīca ir līdz šim lielākais šāds ekonomikas terminu apkopojums latviešu valodā: tajā iekļauti 4478 plašāk lietotie ekonomikas, informātikas un dažu citu zinātņu nozaru termini un terminoloģiskie vārdu savienojumi, kā arī virkne citu ekonomikas jomā biežāk sastopamu vārdu.

Grupa: Valsts valodas centrs

Nozare: Ekonomika. Finanses

en
strategic planning
de
strategische Planung
fr
planification stratégique
ru
стратегическое планирование
lv
stratēģiskā plānošana
Definīcija:
Uzņēmuma vadības darbība, lai izveidotu kompleksu plānu svarīgāko perspektīvāko mērķu sasniegšanai. Δ palīdz uzņēmuma vadībai pieņemt pamatotus lēmumus. Δ uzdevums ir panākt, lai uzņēmumā tiktu ieviesti tehniski, strukturāli, saimnieciski un sociāli jauninājumi, nodrošinot uzņēmuma konkurētspēju un labus ekonomiskos rezultātus. Δ ietver šādus jautājumus: resursu sadali, adaptāciju mainīgā ārējā vidē, uzņēmuma struktūrvienību darba koordinēšanu un vadības stratēģiskās paredzēšanas spēju attīstīšanu. Δ veic uzņēmuma galvenā vadība, ievērojot visa uzņēmuma attīstības perspektīvas. Lai uzņēmums ar panākumiem varētu konkurēt mūsdienu tirgū, Δ jāveic, izmantojot plašus pētījumus un faktisko datu kopumu, kas nepārtraukti jāpapildina ar jaunu informāciju par nozares attīstību, ražoto preču tirgiem, konkurentiem u. c. Šī informācija ir pastāvīgi jāanalizē, un vajadzības gadījumā izstrādātais stratēģijas plāns arī jāmaina. Veicot Δ, iespējams skaidrāk iezīmēt uzņēmuma turpmāko darbību, salīdzināt sasniegtos rezultātus ar plānotajiem.

Kolekcija: Ekonomikas skaidrojošā vārdnīca. R.: Zinātne, 2000.

Nozare:  Ekonomika. Finanses

Apstiprināts: 01.01.2000.

Veidosim 21. gadsimta latviešu valodu visi kopā.

Iesaisties terminrades procesā – iesaki, komentē, balso!

Iesaistīties terminradē