sociālā kompetence - Latvijas Nacionālais terminoloģijas portāls

Izglītības terminu vārdnīca

Izglītības terminu skaidrojošo tiešsaistes vārdnīcu” izstrādājis autoru kolektīvs, ko veido pētnieku grupa no Liepājas Universitātes, Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes profesores Diānas Laivenieces vadībā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas pasūtījuma ESF projektā “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide” (2021–2023). Vārdnīcā ir 3000 šķirkļu ar terminu skaidrojumiem un tulkojumiem angļu, vācu, franču un krievu valodā. Šķirkļiem var būt pievienoti lietojuma piemēri, izmantotie avoti un norādes par saistību ar citiem terminiem. Terminu atlases pamatā ir nozares jēdzieniskās sistēmas aptvērums četros blokos: izglītības politika un vadība jeb institucionālais aspekts, izglītības aktori jeb personības aspekts, izglītības zinātne jeb akadēmiskais aspekts, pedagoģija jeb izglītības prakses aspekts. Vārdnīcas izstrādes laikā autoru kolektīvs sadarbojies un konsultējies ar IZM ekspertiem un Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisiju.

Grupa: Kultūras informāciju sistēmu centrs

Nozare: Izglītība. Māksla. Kultūra

lv
sociālā kompetence

Konteksts: [..] sociālā kompetence būtu attīstāma un pilnveidojama skolā [..]

Definīcija:
Kompetences veids, kas ietver zināšanas par sociālo vidi un savu identitāti konkrētā sociālajā vidē, prasmi iekļauties sabiedrībā vai sociālajā grupā, apgūstot attiecīgo normu, vērtību un izturēšanās nosacījumu sistēmu, kas rezultējas tādās attieksmēs kā empātija, tolerance u. c.
en
social competence
fr
compétence sociale

Dzimte: femine

de
soziale Kompetenz

Dzimte: femine

Sozialkompetenz

Dzimte: femine

ru
социальная компетенция

Kolekcija: Izglītības terminu vārdnīca

Nozare:  Izglītība. Māksla. Kultūra

Veidosim 21. gadsimta latviešu valodu visi kopā.

Iesaisties terminrades procesā – iesaki, komentē, balso!

Iesaistīties terminradē