Mācības, kuru galvenais mērķis ir rezultāta sasniegšana, t. i., mērķtiecīga zināšanu un prasmju apguve ar noturīgu rezultātu, kas nepieciešams, piemēram, tālākajam zināšanu ieguves procesam vai pārbaudījuma nokārtošanai. Uz rezultātu vērstas mācības ir noderīgas, piemēram, reizrēķina, alfabēta, ģeometrijas formulu vai ķīmisko elementu simbolu apguvei. Šāda veida mācības ir jēgpilnas, ja tiek izvirzīti skaidri mācību mērķi un sasniedzamie rezultāti, kas skolēnam palīdz saprast, ko viņš mācās un kāpēc. Uz rezultātu vērstas mācības nevar kļūt par pašmērķi, jo izpratne par mācību saturu un tā apguves nepieciešamību ir svarīgs mācību procesa elements, tāpēc ir produktīvi šo mācību veidu kombinēt ar mācībām, kas vērsta uz saturu.