Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca - Latvijas Nacionālais terminoloģijas portāls

Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca

"Izglītības terminu skaidrojošo tiešsaistes vārdnīcu” izstrādājis autoru kolektīvs, ko veido pētnieku grupa no Liepājas Universitātes, Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes profesores Diānas Laivenieces vadībā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas pasūtījuma ESF projektā “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide” (2021–2023). Vārdnīcā ir 3000 šķirkļu ar terminu skaidrojumiem un tulkojumiem angļu, vācu, franču un krievu valodā. Šķirkļiem var būt pievienoti lietojuma piemēri, izmantotie avoti un norādes par saistību ar citiem terminiem. Terminu atlases pamatā ir nozares jēdzieniskās sistēmas aptvērums četros blokos: izglītības politika un vadība jeb institucionālais aspekts, izglītības aktori jeb personības aspekts, izglītības zinātne jeb akadēmiskais aspekts, pedagoģija jeb izglītības prakses aspekts. Vārdnīcas izstrādes laikā autoru kolektīvs sadarbojies un konsultējies ar IZM ekspertiem un Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisiju.

Grupa: Kultūras informāciju sistēmu centrs

Nozare: Izglītība. Māksla. Kultūra

lv
pedagoga profesionālās darbības kvalitātes novērtēšana

Konteksts: [..] darbība (2), kvalitāte, novērtēšana, profesionālā darbība [..]

pedagoga atestācija

Konteksts: [..] darbība (2), kvalitāte, novērtēšana, profesionālā darbība [..]

Definīcija:
Izglītības iestādes organizētas komisijas darbība, kas saskaņā ar skolotāju profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas kārtību un izvirzītajiem kvalitātes novērtējuma kritērijiem sniedz skolotājam iespēju profesionālās darbības novērtēšanas rezultātā pretendēt uz vienu no trim profesionālās darbības kvalitātes pakāpēm. Pedagoga profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas mērķis ir veicināt skolotāja patstāvīgu profesionālās kompetences pilnveidi un karjeras izaugsmi, palielinot mācību un audzināšanas darba rezultātu produktivitāti. Skolotāja pieteikšanās uz profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanu ir brīvprātīga. Tai var pieteikties vispārējās pirmsskolas izglītības vai vispārējās pamatizglītības, vispārējās vidējās izglītības, vai profesionālās izglītības, arī profesionālās ievirzes izglītības un interešu izglītības skolotāji, kā arī sociālie pedagogi, skolotāji logopēdi un izglītības psihologi.
en
quality assessment of the professional activity of teachers
fr
évaluation de la qualité de l'activité professionnelle de l'enseignant*

Dzimte: femine

évaluation de l'enseignant

Dzimte: femine

de
Lehrerbeurteilung

Dzimte: femine

ru
оценка качества профессиональной деятельности педагога
аттестация педагога

Kolekcija: Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca

Nozare:  Izglītība. Māksla. Kultūra

Veidosim 21. gadsimta latviešu valodu visi kopā.

Iesaisties terminrades procesā – iesaki, komentē, balso!

Iesaistīties terminradē