Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca - Latvijas Nacionālais terminoloģijas portāls

Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca

"Izglītības terminu skaidrojošo tiešsaistes vārdnīcu” izstrādājis autoru kolektīvs, ko veido pētnieku grupa no Liepājas Universitātes, Latvijas Universitātes un Rīgas Stradiņa universitātes profesores Diānas Laivenieces vadībā pēc Izglītības un zinātnes ministrijas pasūtījuma ESF projektā “Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izveide” (2021–2023). Vārdnīcā ir 3000 šķirkļu ar terminu skaidrojumiem un tulkojumiem angļu, vācu, franču un krievu valodā. Šķirkļiem var būt pievienoti lietojuma piemēri, izmantotie avoti un norādes par saistību ar citiem terminiem. Terminu atlases pamatā ir nozares jēdzieniskās sistēmas aptvērums četros blokos: izglītības politika un vadība jeb institucionālais aspekts, izglītības aktori jeb personības aspekts, izglītības zinātne jeb akadēmiskais aspekts, pedagoģija jeb izglītības prakses aspekts. Vārdnīcas izstrādes laikā autoru kolektīvs sadarbojies un konsultējies ar IZM ekspertiem un Latvijas Zinātņu akadēmijas Terminoloģijas komisiju.

Grupa: Kultūras informāciju sistēmu centrs

Nozare: Izglītība. Māksla. Kultūra

lv
darbības rezultāts

Konteksts: [..] darbība (2), sabiedrība, prasme, rezultāts (1), sasniegums, uzdevums (1) (2) (3), zināšanas [..]

Definīcija:
Iznākums vai sasniegums, ko indivīds vai organizācija iegūst, īstenojot konkrētu darbību vai uzdevumu. Izglītībā indivīdam darbības rezultāts ir jaunas zināšanas un prasmes, tostarp pilnveidota prasme mācīties, iegūts pozitīvs vērtējums pārbaudījumā, kā arī ieinteresēta un atbildīga attieksme pret mācībām, kas izpaužas līdzdalībā, motivācijā, vēlmē sadarboties ar citiem. Indivīdam darbības procesā ir svarīgi apgūt prasmi sasniegt un izvērtēt savas darbības rezultātu, lai spētu novērtēt mācīšanās progresu. Savukārt pedagogiem, vecākiem un skolas administrācijai informācija par darbības rezultātiem paver iespēju pielāgot vai individualizēt mācību plānu, sniegt atbalstu un stimulēt izglītības guvēju akadēmiskos sasniegumus un izaugsmi. Ja darbības rezultāts saskan ar konkrētai darbībai izvirzīto mērķi, tas ir pozitīvs, taču, ja mērķis nav sasniegts, darbības rezultāts var būt arī negatīvs. Izglītības iestādei un augstākās izglītības institūcijai darbības rezultāti ir sasaistīti ar organizācijas mērķiem tai raksturīgajās jomās – izglītībā, pētniecībā, darbā sabiedrības labā. Izglītības iestādes vai augstākās izglītības institūcijas darbības rezultātus periodiski novērtē akreditācijas procesā, kas palīdz izvērtēt un noteikt izglītības kvalitāti un organizācijas darbības produktivitāti.
en
performance result
fr
résultat de performance

Dzimte: masculine

de
Leistungsergebnis

Dzimte: neuter

ru
результат деятельности

Kolekcija: Izglītības terminu skaidrojošā tiešsaistes vārdnīca

Nozare:  Izglītība. Māksla. Kultūra

Veidosim 21. gadsimta latviešu valodu visi kopā.

Iesaisties terminrades procesā – iesaki, komentē, balso!

Iesaistīties terminradē